Menu
Hledat
0
  • Prsten byl přidán do oblíbených

Svatba v cizině

Svatba v cizině

Svatba v pohádkovém ráji je snem mnoha mladých párů. Je tato svatba reálná, kam se nejčastěji jezdí a co vše je potřeba? Nejen na tyto otázky vám odpoví následující článek o svatbách v cizině.

Kategorie: Svatba

Svatba v ráji, jenom já a ty. To je poslední dobou stále častější přání mladých párů. Nejen hvězdy showbyznysu si totiž takovou svatbu mohou dovolit.

Svatba v cizině na klíč

Nejjednodušší způsob jak takovou svatbu v cizině zorganizovat je využít služby agentury, která pořádá svatby v cizině na klíč. Na internetu naleznete pár takových agentur, největší je pak Travel & Business Centre (www.svatba-v-raji.cz), která působí v ČR již od roku 1995. Spoluprací s agenturou si velmi usnadníte celou přípravu svatbu a cesty. Poradí vám, v kterých zemích lze svatbu uspořádat, co budete potřebovat za dokumenty i jaké náležitosti musíte splnit. Určitě je to mnohem jednodušší, než zjišťovat všechny informace na českém konzulátu v cizině.

V jaké zemi svatbu uspořádat

Při výběru země, kde chcete svatbu uspořádat, nevybírejte jen podle krásné krajiny. Ne všechny země totiž svatbu s právní platností umožňují. Nejčastěji vyhrávají mezi snoubenci svatby na Mauritiu či Seychelách.

Tyto země jsou totiž na obřady dobře připraveny a mají nejen nádherné prostředí, ale také nebudete potřebovat žádné speciální dokumenty, jako např. do Mexika, kde jsou potřeba testy HIV.  Kromě již zmiňovaných zemí se ještě můžete také zaměřit na Maledivy, Polynesii či Sri Lanku, kde jsou také svatební obřady možné.

Mauricius Seychely

Jak svatbu připravit a co vzít sebou

Příprava svatby se doporučuje cca 3 až 6 měsíců dopředu. Čím dřív začnete vyřizovat, tím větší možnost výběru budete mít. Pro svatbu v cizině budete potřebovat více dokumentů, než je potřeba pro běžnou svatbu tady v ČR. Musíte přesně vědět, jaké dokumenty vzít, do jakého jazyka jej nechat přeložit i výjimky a různé podmínky, které musíte splnit. Proto je také výhodné využít služeb agentury, která vše potřebné zjistí a pomůže zařídit. Samozřejmě se podmínky v různých zemích liší, i na to nezapomeňte. Pokud vezmeme např. svatbu na Mauritiu, budete potřebovat soudním znalcem přeložené dokumenty do angličtiny (rodné listy, oddací listy, rozsudek o rozvodu, úmrtní list), pasy s minimální platností 6 měsíců po návratu z destinace. Také musíte mít sebou vyplněné formuláře od cestovní agentury, popř. prohlášení od notáře o předmanželské smlouvě.

Jak svatba probíhá

Pokud chcete přesně vytvořit atmosféru svatebního dne z vašich snů, doporučuje se docestovat cca dva dny před svatebním obřadem. Vyberete si místo dle vaší prohlídky a také se domluvíte na svatební výzdobě a zařídíte potřebné svědky. Často se pořádá jen jedna svatba denně v místě hotelu a to v odpoledních hodinách a to jen od pondělí do pátku mimo státní svátky. Proto se datum vybírá hodně předem.  Většinou je potřeba ve svatební den navštívit místní úřady a vyřídit všechny náležitosti, samozřejmě vám bude nápomocná svatební koordinátorka agentury.  Samotný obřad pak probíhá většinou v anglickém jazyce, je možné mít i překladatele. Na požadovaných jazykových znalostech většinou úřady trvají, ale v každé zemi jsou podmínky trochu jiné. Pokud budete chtít krájení dortu či jiné tradice, je možné vše domluvit. Některé věci máte v ceně pobytu, jiné jsou za příplatek.

Co zařídit, když se vrátíme ze svatby

Po návratu z dovolené musíte opět nechat přeložit Oddací list soudním znalcem do češtiny. Pak zajdete na místní matriku ve vašem trvalém bydlišti. Přibližně za měsíc vám pak dojde český oddací list. Pak je samozřejmostí změna dokladů pro ženy, které si změnily jméno. Teď už víte všechny základní informace, které se svatby v zahraničí týkají. Jestliže vás tato možnost nadchla a vážně o ní uvažujete či se chcete jen zasnít, podívejte se na stránky www.svatba-v-raji.cz.

 

 

 

Článek přečten: 12758×